2014年6月4日水曜日

CALL Literary Reaction Journal 3

The important things in life

I.Summary
The short story I choose to summarize and react to is The important things in life by author unknown. This short story's character, a philosophy professor used some items and asked some  questions for his students in order to teach them life needs rest.
私が要約し反応することを選んだ短い話はThe important things in life で作者はわかっていません。この短い話の登場人物である心理学の教授はいくつかのものを使い、彼の生徒たちにいくつかの質問をしていました。それは、人生には休息が必要だということを彼らに教えるためです。

II.Reaction
 1.Character
This short story's main character is a philosophy professor and his class students. He used very large and empty mayonnaise jar, rocks, and sand. And he explained the rest them.
この短い話の主な登場人物は心理学の教授と彼の生徒です。彼はとても大きい空っぽのマヨネーズの瓶、石、砂を用います。そして、彼は彼らに休息を説明しました。
2.Imagery
I thought this short story used imagery because there were a philosophy professor's some items.His items are liked to his student's life. If a mayonnaise jar is filled with rocks and sand, the person feels hard. You keep away from it in order to need rest..
私はこの短い話には心理学の教授のいくつかの道具から比喩的表現が使われていると考えました。彼の道具は生徒の人生を例えています。もしマヨネーズの瓶が石、砂でいっぱいになってしまったら、その人は苦しくなってしまいます。それを避けるために休息が必要なのです。
3.Appeal
I was interested in a philosophy professor's idea. It was wonderful for me to use his idea and items. Because when I finished to read this short story, I couldn't understand his idea and items. So his idea appealed to me.
私が興味を持ったのは心理学の教授の考えです。彼の考え、道具を使うことは私にとって不思議なことでした。なぜなら、私がこの短い話を読み終えるときまで彼の考え、道具を理解できなかったからだ。なので、彼の考えに私は引きつけられました。
4.General opinion
This story taught me how to spend my life. We always spend a lot of time in a hurry. It's very hard, tired and gave a mistake. So we must ask rest. But we should be careful with enough rest.
この話は私に人生の費やし方を教えてくれました。私たちはいつも急いで多くの時間を使っています。それは大変で疲れ、失敗することもあります。なので、私たちは休憩を求めなければなりません。しかし、私たちは十分な休憩のことも気を付けるべきです。

5 件のコメント:

  1. Hello Fumiko. I read your LRJ3. It was very nice. I think life needs rest such as story. Thank you!

    返信削除
  2. Hello Fumiko,

    This is a well done analysis, brief though it is. I very much appreciate your thinking here, and I'm very happy with this post. My one criticism is of the discussion of character. I think we cannot see much comment on the type of person the professor is. In other words, from your comments we cannot know his character better, we can only know what actions he took.

    That being said, nice work!

    返信削除
  3. Hello, Fumiko. I read your LRJ3. I thought your LRJ3 was very good, because you wrote both summary and reaction in detail. And also, I understanded that it was important to take a break.

    返信削除
  4. Hello Fumiko.I read your blog.Wrote it clearly met in this blog.It was great.

    返信削除
  5. Hello Fumiko.
    I read your journal, and enjoyed it. I agree with your general opinion. I think people need a rest.

    返信削除