2014年5月28日水曜日

CALL Literary Reaction Journal 2

Remember me

Ⅰ.Summary
The poem I chose to summarize and react to Remember me by Christina Rosetti. The type of this poem seems to be lyric poetry because I thought the author's lonely.

私が要約し反応することを選んだ詩はChristina Rosettiによって書かれたRemember meです。著者の寂しさを感じ取れるので、この詩の種類は、叙情詩であると思われます。
Ⅱ.Reaction
1.theme
The poem's keyword is "remember". The word "remember" often repeated. For example, there are one line, five lines, seven lines etc. It gave the readers strong impression.
この詩のキーワードは"remember"です。その言葉はよく繰り返されています。たとえば、一行目、五行目、七行目などにあります。それは、読み手に強い印象を与えています。
2.imagery
I read this poem and imaged farewell. Because one line says "I am gone away". The word "gone" means not to return. So, I thought that  "I" had never met "you".
この詩を読み、私は別れをイメージしました。一行目の"I am gone away"があるからです。その言葉"gone"は帰ってこないことを意味します。なので、"私"は二度と"あなた"に会えないと考えました。
3.character
The characters of this poem are "I" and "you". I thought "I" means the author and "you" means the author's important person. I wish they thought each other.
この詩の登場人物は"私"と"あなた"です。私は"I"は著者のことを、"you"は著者にとって大切な人だと考えました。私は彼らが互いのことを思っているといいと願っています。
4.general opinion
When I read this poem, I was very sad and lonely. This poem often used the word "remember". I thought that the author wanted to keep me in mind if "you" and "I" were separating.
私がこの詩を読んだとき、悲しく寂しくなりました。この詩はよく"remember"を使います。私は"私"と"あなた"が別れたならば、著者は心に自分のことをとどめて欲しかったと思いました。


5 件のコメント:

  1. このコメントは投稿者によって削除されました。

    返信削除
  2. I read your comment. I also felt sad when I read this poem. I agree with your opinion so much.

    返信削除
  3. Hello Fumiko! I read your reaction. I think your comment is good. I agree with your imagery. I also think " I am gone away" means not to return.

    返信削除
  4. I read your nice comment. I can be interest in your comment too. Thank you!

    返信削除
  5. Hello Fumiko,

    This LRJ 2 is well done except that there is no summary in the Summary.

    返信削除